
כשמפרסמים משרה יש כמה עקרונות ברורים שחייבים לזכור, ואם האדם שמנסח אותה לא מקפיד עליהם (או מכיוון שאינו מקצועי מספיק או שהוא פשוט ממהר לשגר ולשלוח) הפרסום עלול לרדת לטמיון, וחבל.
אז איך תפרסמו משרה שתמשוך אליכם מקסימום מועמדים רלוונטיים?
אפיון כזה יאפשר לכם להתקדם לשלב הניסוח של תיאור התפקיד בצורה ברורה ושקופה, הפונה למועמדים בגובה העיניים. זכרו, תיאורי תפקיד עמומים ישאירו למחפשי העבודה שאלות ותהיות על המשרה, ולכם זה יגרום לראיונות טלפוניים מיותרים עם מועמדים לא מתאימים.
2. כתבו רשימת דרישות: לכל תפקיד יש את הדרישות שלו, חלקן אפילו הכרחיות להגשת מועמדות. חשוב שתערכו את הרשימה בצורה מסודרת, כשבראשה מופיעות דרישות הסף (השכלה, שליטה בשפה זרה וניסיון תעסוקתי בדרך כלל יופיעו בשלב זה) ולאחר מכן כל היתר. אם יש תכונות אופי וכישורים מסוימים שנדרשים לביצוע התפקיד, כגון יכולות אנליטיות או מיומנויות מכירה, ציינו אותן בשורה אחת ברורה ותמציתית.
3. מקום, שכר, שעות: התייחסו לפרטים הבסיסיים של המשרה: לפעמים, המגייסים כל כך רוצים לשווק את התפקיד ואת הארגון, שהם לא נותנים מספיק מקום לנתונים החשובים לא פחות: המיקום הגיאוגרפי של המשרה, ההיקף והתנאים. נכון שמועמדים רבים מחפשים את יתרונות התפקיד ואופציות הקידום, אבל בואו נזכור: בראש ובראשונה, אנחנו כאן כדי להתפרנס. לכן, אם המשרה לא תשתלב בחיינו מבחינת המרחק מהבית, שעות העבודה וגובה השכר, היא לא תהיה רלוונטית עבורנו.
4. נסחו כותרת ממוקדת: הנטייה של כולנו היא "לסרוק" את הטקסטים שאנחנו קוראים, לכן הכותרת היא סוג של חלון ראווה, והיא חייבת להכיל בתוכה את העיקר שאותו אנחנו מחפשים. כותרות בסגנון "בואו לגלות את הקריירה שלכם" או "משרה לתותחים בלבד" הן אולי נחמדות, אבל משדרות בעיקר עמימות ושיווקיות יתר.
מה תוכלו לעשות כדי לכתוב כותרת ממוקדת ובכל זאת טובה? ציינו בתוכה את התפקיד עצמו, ואם זה רלוונטי – תוסיפו כמה מילים אודות תחום פעילות החברה או דרישת הסף שבלעדיה לא ניתן להתחיל את תהליך הגיוס. למשל: "מנהל /ת חשבונות דובר /ת אנגלית לעבודה מול לקוחות בינלאומיים" זו כותרת שתעביר את המסר של מהות התפקיד והדרישה הבסיסית שלו. לחלופין, כותרת כמו "כלכלן /ית מנוסה לחברה מצליחה בתחום הביטוח" תשקף את התפקיד ותשווק את הארגון באותה נשימה.
5. בחרו מסלול פרסום רלוונטי: אז אחרי שטרחתם לעבוד על נוסח ממוקד, ברור ושיווקי – הגיע השלב לבחור את האופן שבו המשרה תפורסם. הרי כל זה לא יעבוד באמת אם לא תתייחסו לכמות המשוערת של מחפשי העבודה בתחום המבוקש ו/או באזור הרלוונטי, ולכמות המשרות "שמתחרות" איתה באתר. המוצר שעל פיו תפרסמו את המשרה יכלול בדרך כלל את תקופת הפרסום הנבחרת, את הוויזואליות של הטקסט, את גודל החשיפה ועוד.
בחירת המסלול הרלוונטי, בשילוב הגדרה נכונה של קהל היעד שייחשף למשרה, ישלימו את המשימה שלכם בשלב הזה של תהליך הגיוס: קבלה של מקסימום מועמדים מתאימים, שמתוכם בסופו של דבר, יגויס הזוכה המאושר.