5 כללים לכתיבת מודעת דרושים מנצחת

מידע וטיפים שיעזרו לך למצוא את העובדים המתאימים ביותר
5 כללים לכתיבת מודעת דרושים מנצחת
תנאים מעולים, אווירה מדהימה ועוד כל מיני תיאורים שרק מקשטים את המודעה – לא ימשכו אליכם את המועמד המיוחל. איך בכל זאת תנסחו משרה שתוביל לגיוס מוצלח?

מאת: נועה חזן
 
אם הייתם בצד של מחפשי העבודה לא מזמן, בטח שמתם לב שרוב האתרים מלאים במשרות שמציעות "אחלה תנאים לתותחי מכירות", והרשתות החברתיות תרות אחר העובד "שמחפש את התפקיד הבא שלו בקריירה". אבל צריך להבין שלפעמים כל הסופרלטיבים האלה, עלולים לפגוע בטעם הטוב של התפקיד ולהרוס את המטרה שלשמה התכנסנו: גיוס מועמד מוצלח לטווח ארוך.
 
מודעת דרושים מנוסחת היטב תמשוך אליה קורות חיים רלוונטיים

כשמפרסמים משרה יש כמה עקרונות ברורים שחייבים לזכור, ואם האדם שמנסח אותה לא מקפיד עליהם (או מכיוון שאינו מקצועי מספיק או שהוא פשוט ממהר לשגר ולשלוח) הפרסום עלול לרדת לטמיון, וחבל.

אז איך תפרסמו משרה שתמשוך אליכם מקסימום מועמדים רלוונטיים?

1. הכירו את התפקיד: קודם כל, חשוב שתבינו מהו בדיוק התפקיד שאליו אתם מגייסים. מבלי להכיר את התפקיד על כל תחומי האחריות והדרישות שלו, לא תוכלו לאפיין את הפרופיל שאתם מחפשים: מיהו המועמד, מהי ההשכלה שלו, איזה ניסיון תעסוקתי יש לו ולא פחות חשוב – מהן תכונות האופי הבולטות שלו.


אפיון כזה יאפשר לכם להתקדם לשלב הניסוח של תיאור התפקיד בצורה ברורה ושקופה, הפונה למועמדים בגובה העיניים. זכרו, תיאורי תפקיד עמומים ישאירו למחפשי העבודה שאלות ותהיות על המשרה, ולכם זה יגרום לראיונות טלפוניים מיותרים עם מועמדים לא מתאימים.


2. כתבו רשימת דרישות: לכל תפקיד יש את הדרישות שלו, חלקן אפילו הכרחיות להגשת מועמדות. חשוב שתערכו את הרשימה בצורה מסודרת, כשבראשה מופיעות דרישות הסף (השכלה, שליטה בשפה זרה וניסיון תעסוקתי בדרך כלל יופיעו בשלב זה) ולאחר מכן כל היתר. אם יש תכונות אופי וכישורים מסוימים שנדרשים לביצוע התפקיד, כגון יכולות אנליטיות או מיומנויות מכירה, ציינו אותן בשורה אחת ברורה ותמציתית.
 
 
כך תוכלו לסכם את דרישות התפקיד ב 4-5 שורות (זה די והותר!) ולא תעמיסו על נוסח המשרה ועל הסבלנות של מי שקורא אותה... הרי מעבר לזה, אנחנו כגולשים עלולים להתעייף ולהגיש מועמדות מבלי לקרוא את כל הדרישות, או גרוע מזה – פשוט לדלג למשרה הבאה.


3. מקום, שכר, שעות: התייחסו לפרטים הבסיסיים של המשרה: לפעמים, המגייסים כל כך רוצים לשווק את התפקיד ואת הארגון, שהם לא נותנים מספיק מקום לנתונים החשובים לא פחות: המיקום הגיאוגרפי של המשרה, ההיקף והתנאים. נכון שמועמדים רבים מחפשים את יתרונות התפקיד ואופציות הקידום, אבל בואו נזכור: בראש ובראשונה, אנחנו כאן כדי להתפרנס. לכן, אם המשרה לא תשתלב בחיינו מבחינת המרחק מהבית, שעות העבודה וגובה השכר, היא לא תהיה רלוונטית עבורנו.


4. נסחו כותרת ממוקדת: הנטייה של כולנו היא "לסרוק" את הטקסטים שאנחנו קוראים, לכן הכותרת היא סוג של חלון ראווה, והיא חייבת להכיל בתוכה את העיקר שאותו אנחנו מחפשים. כותרות בסגנון "בואו לגלות את הקריירה שלכם" או "משרה לתותחים בלבד" הן אולי נחמדות, אבל משדרות בעיקר עמימות ושיווקיות יתר.


מה תוכלו לעשות כדי לכתוב כותרת ממוקדת ובכל זאת טובה? ציינו בתוכה את התפקיד עצמו, ואם זה רלוונטי – תוסיפו כמה מילים אודות תחום פעילות החברה או דרישת הסף שבלעדיה לא ניתן להתחיל את תהליך הגיוס. למשל: "מנהל /ת חשבונות דובר /ת אנגלית לעבודה מול לקוחות בינלאומיים" זו כותרת שתעביר את המסר של מהות התפקיד והדרישה הבסיסית שלו. לחלופין, כותרת כמו "כלכלן /ית מנוסה לחברה מצליחה בתחום הביטוח" תשקף את התפקיד ותשווק את הארגון באותה נשימה.


5. בחרו מסלול פרסום רלוונטי: אז אחרי שטרחתם לעבוד על נוסח ממוקד, ברור ושיווקי – הגיע השלב לבחור את האופן שבו המשרה תפורסם. הרי כל זה לא יעבוד באמת אם לא תתייחסו לכמות המשוערת של מחפשי העבודה בתחום המבוקש ו/או באזור הרלוונטי, ולכמות המשרות "שמתחרות" איתה באתר. המוצר שעל פיו תפרסמו את המשרה יכלול בדרך כלל את תקופת הפרסום הנבחרת, את הוויזואליות של הטקסט, את גודל החשיפה ועוד.

בחירת המסלול הרלוונטי, בשילוב הגדרה נכונה של קהל היעד שייחשף למשרה, ישלימו את המשימה שלכם בשלב הזה של תהליך הגיוס: קבלה של מקסימום מועמדים מתאימים, שמתוכם בסופו של דבר, יגויס הזוכה המאושר.
 
פורסם לראשונה ב-Ynet

אשמח לשמוע על AllJobs Match (דברו איתנו, זה בחינם!)
שם בעברית או באנגלית בבקשה חסר לנו השם שלך זה לא באמת שם בלי 2 אותיות לפחות :)
כתובת המייל לא תקינה שכחת למלא את המייל
מספר הטלפון לא תקין אפשר לקבל את המספר שלך בבקשה?
תודה!
נחזור אלייך בהקדם
נגישות
איפוס
הצהרהs
משוב

מבוא

האינטרנט מהווה כיום את המאגר הגדול ביותר לחופש מידע עבור כלל המשתמשים ועבור משתמשים בעלי מוגבלויות בפרט. ככזה, אנו שמים דגש רב על הנגשת האתר לכל אדם לרבות לבעלי מוגבלויות. הכל במטרה לאפשר חווית גלישה טובה, מועילה ומהנה יותר. בתוך כך, אנו שואפים להבטיח כי השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות ועל כן הושקעו משאבים רבים במטרה להקל על השימוש באתר עבור כלל האוכלוסייה, זאת מתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזכות לחיות בשוויון, כבוד, נוחות ועצמאות.

 

כיצד עובדת ההנגשה באתר?

באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת פתיחת כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.

 

מה בתפריט?

- מתן אפשרות לניווט ע״י מקלדת

- הגדלת פונט האתר ל־5 גדלים שונים

- עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע כהה

- שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע בהיר

- התאמת אתר לעיוורי צבעים

- שינוי הפונט לקריא יותר

- הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן

- הגדלת התצוגה לכ־200%

- הדגשת קישורים באתר

- הדגשת כותרות באתר

- הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות

- הצהרת נגישות

- שליחת משוב נגישות

 

הבהרה

חרף מאמצנו לאפשר גלישה באתר נגיש עבור כל דפי האתר, יתכן ויתגלו דפים באתר שטרם הונגשו, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר, ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל האוכלוסייה, לרבות אנשים עם מוגבלויות.

משוב נגישות
שליחה
המשוב נשלח בהצלחה
תודה! אחד מנציגינו ייצור איתך קשר בהקדם האפשרי.
סמן גדול (שחור)
סמן גדול (לבן)
חלונית הגדלה
הגדלת פונט
הקטנת פונט
גופן קריא
מונוכרום
ניגודיות כהה
ניגודיות בהירה
הדגשת קישורים
הדגשת כותרות
תיאור תמונות
ניווט במקלדת
ביטול הבהובים
Powered by EM Studio